Milano Music Week
Shape your future.
18–24 novembre 2019

Musicmeeting

Back to program

Thursday 22 November

Workshop: Content is King but Target is Prince

When: 14:00 - 17:30

Where:
casaBASE

Presented by Exploding Bands

WORKSHOP IN ITALIAN

It’s true, “content is king”, but don’t forget targeting!
Advertising performances depend on content as much as how they depend on target.
Exploding Bands will share their targeting techniques and approach with practical demonstrations followed by teamwork excersises.

Requirements: A notebook (no tablet) for excercises.

THEORY (90’): Most common mistakes when defining a target // Our approach: concentric circles // The study of affinities // Practical demonstration.

EXCERCISES (120’): Teamwork // Reviews and Comments // Questions and answers Session

_______________________________________________

 

ITA:
Se è vero che “content is king” è altrettanto vero che una strategia di Digital Advertising sui Social avrà tanta più efficacia quanto meglio viene definito un pubblico target.

Requisiti:
E’ consigliato l’utilizzo di un pc (no tablet) per le esercitazioni.

Programma:

TEORIA (1h)
– Gli errori più frequenti quando si definisce un target;
– L’approccio Exploding Bands “a cerchi concentrici”;
– La definizione dei cerchi concentrici attraverso lo studio delle correlazioni;
– Dimostrazione pratica con esempi;

ESERCITAZIONE (2h)
– I partecipanti, suddivisi in gruppi di lavoro, dovranno definire un target utilizzando la tecnica dei “cerchi concentrici”
– Analisi e commento dell’esercitazione
– Sessione domande e risposte

_______________________________________________

This ticket includes access to Workshop: Content is King but Target is Prince only.
Access to MUSICMEETING and MUSICFESTIVAL are NOT INCLUDED.

Price 50.00 €
Website: explodingbands.it
Buy Tickets
Share: Facebook icon Pinterest icon Google+ icon LinkedIn icon